Teaching

Grundbegriffe der Kulturvermittlung, des Kulturmanagements und der Kulturpolitik

Seminar im WS 2016/17, Institut für Kulturpolitik, Universität Hildesheim (Deutschland).

Kultur- und Kreativwirtschaft

Seminar im WS 2016/17, Institut für Kulturpolitik, Universität Hildesheim (Deutschland).

Wissenschaftliche Arbeiten schreiben

Kolloquium im WS 2016/17, Institut für Kulturpolitik, Universität Hildesheim (Deutschland) (zusammen mit Dr. Thomas Renz).

Audience Development

Kompaktseminar im WS 2016/17, Institut für Musikwissenschaft, Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar (Deutschland).

Marktforschung – Qualitative Methoden (Schwerpunkt: noch offen)

Übung im WS 2016/17, Marketing & Kommunikationsmanagement, Fachhochschule Kufstein Tirol (Österreich).

Audience Development

Seminar im SS 2016, Kulturmanagement, Macromedia Hochschule für Medien und Kommunikation (MHMK), Campus Berlin (Deutschland).

Audience Development in der Migrationsgesellschaft – Implikationen für Sozial- und Kulturmanagement

Kompaktseminar im SS 2016, Betriebswirtschaft und Kultur-, Freizeit-, Sportmanagement, Hochschule Heilbronn, Campus Künzelsau (Deutschland) (zusammen mit Miguel Peromingo).

Kultur-Projektmanagement (Schwerpunkt: Entwicklung von Tagungsformaten für junge Zielgruppen für Kulturpolitischen Bundeskongress 2017 der Kulturpolitische Gesellschaft e.V.)

Seminar im SS 2016, Institut für Kulturpolitik, Universität Hildesheim (Deutschland).

Kulturmanagement in internationalen und interkulturellen Kontexten

Übung im SS 2016, Institut für Kulturpolitik, Universität Hildesheim (Deutschland) (zusammen mit Prof. Dr. Birgit Mandel).

Audience Development, Community Outreach, Post-Audience Development (Schwerpunkt: Konzeptentwicklung für die Soziokulturellen Zentren Sumpfblume Hameln/Kasch Achim)

Seminar im SS 2016, Institut für Kulturpolitik, Universität Hildesheim (Deutschland) (zusammen mit Prof. Dr. Birgit Mandel).

Wissenschaftliche Arbeiten schreiben

Kolloquium im SS 2016, Institut für Kulturpolitik, Universität Hildesheim (Deutschland) (zusammen mit Nina Stoffers).

Marktforschung – Qualitative Methoden (Schwerpunkt: Einstellungen der Bevölkerung zu Kulturangeboten)

Übung im SS 2016, Marketing & Kommunikationsmanagement, Fachhochschule Kufstein Tirol (Österreich).

Internationale/aktuelle Aspekte des Kultur- und Freizeitmanagements

Kompaktseminar im WS 2015/16, Betriebswirtschaft und Kultur-, Freizeit-, Sportmanagement, Hochschule Heilbronn, Campus Künzelsau (Deutschland).

Audience Development und migrantische Zielgruppen

Seminar im WS 2015/16, Institut für Kulturpolitik, Universität Hildesheim (Deutschland).

Betriebswirtschaftliche Grundlagen: Kulturmanagement und Kulturmarketing

Seminar im WS 2015/16, Institut für Kulturpolitik, Universität Hildesheim (Deutschland).

Market research – Qualitative methods (Tutorial & case study)

(orig. German: Marktforschung – Qualitative Methoden), summer term 2015, Marketing & Communication Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria).

Developing diversity and audience development concepts for cultural institutions (Seminar)

(orig. German: Interkulturelle Öffnung von Kulturinstitutionen und Audience Development), summer term 2015, Cultural Management, Macromedia University for Media and Communication (MHMK), Campus Berlin (Germany) [In planning].

A diversity concept for cultural institutions in the city of Innsbruck (Part II) (Case study)

(orig. German: Interkulturelle Öffnung der Stadt Innsbruck (Part II), winter term 2014/15, Sports, Culture & Event Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria) (together with Prof. (FH) Dr. Verena Teissl).

Market research – Qualitative methods (Tutorial & case study)

(orig. German: Marktforschung – Qualitative Methoden), winter term 2014/15, Marketing & Communication Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria).

The social status of musicians in Berlin having obtained classical education – A qualitative study (Case study)

(orig. German: Der Sozialstatus von Musikern im Bereich der klassischen Musik in Berlin – Eine qualitative Studie), summer term 2014, Music Management, Macromedia University for Media and Communication (MHMK), Campus Berlin (Germany) (together with Prof. (FH) Dr. Martin Lücke).

Focus on different lifestyles: The SINUS-Milieu-Model (Seminar)

(orig. German: Unterschiedliche Lebenswelten im Blick: Die SINUS-Milieus), summer term 2014, Sociology, Ludwigsburg University of Education (Germany).

Branding for the Tiroler Symphony Orchestra Innsbruck (Case study)

(orig. German: Markenbildung für das Tiroler Symphonie Orchester Innsbruck), summer term 2014, Sports, Culture & Event Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria) (together with Prof. (FH) Dr. Verena Teissl).

A diversity concept for cultural institutions in the city of Innsbruck (Part I) (Case study)

(orig. German: Interkulturelle Öffnung der Stadt Innsbruck (Part I), summer term 2014, Sports, Culture & Event Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria) (together with Prof. (FH) Dr. Verena Teissl).

Creating a corporate brochure for Kufstein`s fortress and local history museum (Case study)

(orig. German: Eine Imagebroschüre für das Heimatmuseum Kufstein), summer term 2014, Sports, Culture & Event Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria) (together with Prof. (FH) Dr. Verena Teissl).

Market research – Qualitative methods (Tutorial & case study)

(orig. German: Marktforschung – Qualitative Methoden), summer term 2014, Marketing & Communication Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria).

Euregio Inntal Youth Congress „MyVision 2014“ (Part II) (Case study)

(orig. German: Euregio Inntal Jugendkongress „MyVision 2014“, Part II), summer term 2014, Marketing & Communication Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria).

Audience development and target groups within the population with migration background (Seminar)

(orig. German: Audience Development und migrantische Zielgruppen), winter term 2013/14, Department of Cultural Policy, University of Hildesheim (Germany).

Euregio Inntal Youth Congress „MyVision 2014“ (Part I) (Case study)

(orig. German: Euregio Inntal Jugendkongress „MyVision 2014“, Part I), winter term 2013/14, Marketing & Communication Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria).

Market research – Quantitative and qualitative methods (Seminar)

(orig. German: Marktforschung – Quantitative und qualitative Methoden), summer term 2013, Marketing & Communication Management, University of Applied Sciences Kufstein (Austria).

Developing diversity and audience development concepts for cultural institutions (Seminar)

(orig. German: Interkulturelle Öffnung von Kulturinstitutionen und Audience Development), winter term 2013/14, Cultural Management and Media Management, Hamburg Academy of Music and Drama (Germany).

Fundamentals of empirical research – Quantitative and qualitative methods (Part I) (Seminar)

(orig. German: Grundlagen empirischen Arbeitens – Quantitative und qualitative Methoden, Part I), winter term 2010/11, Arts and Media Administration, Free University of Berlin (Germany).

Aspects of empirical research – Quantitative and qualitative methods (Part II) (Seminar)

(orig. German: Aspekte empirischen Arbeitens – Quantitative und qualitative Methoden, Part II), summer term 2010, Arts and Media Administration, Free University of Berlin (Germany).

Fundamentals of empirical research – Quantitative and qualitative methods (Part I) (Seminar)

(orig. German: Grundlagen empirischen Arbeitens – Quantitative und qualitative Methoden, Part I), winter term 2009/10, Arts and Media Administration, Free University of Berlin (Germany).